معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با یادآوری اینکه روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در فارس، افزایشی است، از نزدیک شدن تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های فارس به ۱۳۰۰ نفر خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 02 July 2021

دکتر عبدالرسول همتی، جمعه ۱۱ تیر در جلسه اعلام آخرین آمارهای شیوع کرونا در فارس، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۷۴ هزار و ۵۰۳ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و ۲۷۸ هزار و ۷۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او با بیان اینکه تاکنون، ۱۱۳ هزار و ۷۱۸ مورد تست سریع در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی در فارس اجرا و منجر به شناسایی ۱۸ هزار و ۱۲۸ بیمار مثبت شده است، گفت: مجموع بیماران شناسایی شده در فارس از ابتدا تاکنون، ۲۹۶ هزار و ۸۷۹ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۲۶۹ هزار و ۹۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۸۲۷ نفر اعلام کرد.

همتی اضافه کرد: هم اکنون ۱۲۹۲ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسئول از مردم فارس خواست با حساسیت بیشتر نسبت به رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات که باعث به خطر افتادن سلامت افراد می شود، اقدام کنند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا در نقاط مختلف استان، پیشگیری شود.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار